قانون جدید آلمان برای جذب نیروی کار ماهر اجرایی شد

یک میلیون و ۷۳۰ هزار فرصت شغلی‼️

قانون جدید مهاجرت آلمان از روز شنبه ۲۷ آبان اجرایی شد؛ قانونی که قرار است کمبود نیروی کار ماهر در بازار کار این کشور را طریق جذب مهاجر جبران کند.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی اداره کار آلمان، کارگران خارجی در حدود ۱۵ درصد از کارکنان دارای بیمه خدمات اجتماعی را تشکیل می‌دهند. همچنین از هر هفت نیروی کار در آلمان، یک نفر پیشینه مهاجرتی دارد.

آنچه که در قانون جدید با قوانین قبلی تفاوت دارد، معرفی “کارت فرصت” است که بر اساس سیستم امتیازدهی بنا شده است. بدین ترتیب، کارگران ماهری که تمایل دارند در آلمان کار کنند و قصد دارند به کمک این قانون به آلمان مهاجرت کنند، باید مهارت‌های زبانی، تجربه حرفه‌ای، سن و سایر موارد مرتبط با سیستم امتیازدهی را ثابت کنند.

علاوه بر این، حداقل دستمزد مورد نیاز برای مهاجرت نیز کاهش یافته است. بر این اساس، کارگران ماهر خارجی می‌توانند با پیشنهاد کاری ۴۳۸۰۰ یورو دستمزد ناخالص در سال به این کشور بیایند. این درحالی است که پیش از این برای مهاجرت شغلی، وجود پیشنهاد کاری با دستمزد ناخالص ۵۸۴۰۰ یورو در سال ضروری بود.

همچنین بر اساس قانون جدید، هرکسی که به عنوان یک نیروی متخصص ماهر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا به آلمان می‌آید، نه تنها می‌تواند همسر و فرزندان خود را به همراه داشته باشد، بلکه خواهد توانست والدین و والدین همسر خود را نیز همراه خود به آلمان بیاورد. اگرچه شرط لازم برای امکان الحاق به خانواده، توانایی تامین معیشت عنوان شده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، شرکت‌های آلمانی در حال حاضر در حدود ۱میلیون و ۷۳۰هزار موقعیت شغلی خالی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست