کدام سفارت های اروپایی بیشتر ویزای توریستی میدهند ؟ / آمار بالای ریجکتی ایرانی ها در تابستان امسال

برخلاف تابستان چند سال اخیر که محدودیت های کرونایی اعمال شده از سوی کشورهای اروپایی باعث شده بود که گردشگران ایرانی اجازه ورود به اروپا را پیدا نکنند، تابستان امسال با توجه به بازگشایی مرزهای این کشورها، موج سنگین درخواست ویزای شنگن از سوی ایرانیان را شاهد بودیم.

در این بین، بیشتر متقاضیان از سخت گیری های سفارت های اروپایی برای اعطای ویزای شنگن خبر داده اند‌.

سفارت فرانسه در تهران مثل همیشه با تقاضای بسیار زیاد ایرانیان برای دریافت ویزای توریستی روبه‌رو شده است. این سفارتخانه اگرچه به درخواست کنندگانی که سابقه سفر به اروپا را داشته اند، با سختگیری کمتری ویزا داده است، ولی به درخواست کنندگانی که در رزومه خود ویزای شنگن نداشتند، یا ویزا نداده و یا به سختی و در مرحله اعتراض ویزا صادر کرده است.

سفارت اسپانیا را شاید بتوان شلوغ‌ترین سفارت در تابستان امسال دانست. ولی اخبار منتشرشده از آمار بالای ریجکتی درخواست ویزای توریستی ایرانیان از این سفارت در سه ماه اخیر حکایت دارد.

از بین سفارت های اروپایی، سفارت یونان توانسته است با سرعت بالای وقت دهی و بررسی سریع پرونده، رضایت متقاضیان را جلب کند. برای دریافت ویزای شنگن از کشور یونان، نه تنها زمان تحویل مدارک، بلکه زمان رسیدگی و اعلام نتیجه نیز مناسب بوده است.

آخرین سفارت خانه ای که به آن اشاره می‌شود سفارت ایتالیا است. اگرچه دوستداران ایتالیا تمایل زیادی به سفر به این کشور در این فصل را داشتند، ولی نوبت دهی نامنظم این سفارتخانه بعضی از علاقه‌مندان را از رسیدن به هدف خود باز داشته است.

سفارت های دیگر اروپایی هم اگرچه به صدور ویزای توریستی اقدام کرده اند، ولی با توجه به اینکه متقاضیان سفر به آن کشور ها کمتر بوده اند، از بررسی آنها صرف نظر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست