قوانین ویزای شنگن تغییر کرد

ورود به اروپا سخت می شود یا آسان؟

اروپا قرار است از ماه می ۲۰۲۳ میلادی (اردیبهشت ۱۴۰۲) یک سیستم جدید ورودی خروجی را که به‌اختصار EES نامیده می‌شود، اجرایی کند. EES یک سیستم فناوری اطلاعات خودکار است که اطلاعات گردشگرانی✈️ را که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا وارد این منطقه می‌شوند، ثبت می‌کند.

اروپا امیدوار است با اجرای این سیستم، یک مرز دیجیتالی ایجاد کند که جایگزین مهر پاسپورت و مصاحبه در مبادی ورودی شود. با اجرای سیستم EES، تاریخ ورود و خروج مسافران✈️ در یک پایگاه داده مشترک ثبت خواهد شد.

سیستم جدید، مسافران✈️ را ملزم می‌کند که در اولین سفر خود به هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اثر انگشت و چهره خود را ثبت کنند. EES در واقع بخشی از برنامه بزرگ سیستم اطلاعات سفر و صدور مجوز اروپا (ETIAS) است که قرار است از اواخر سال آینده میلادی اجرایی شود.

سیستم ورود و خروج (EES) اتحادیه اروپا علاوه بر جزئیات گذرنامه، اطلاعات بیشتری همچون داده‌های بیومتریک مثل اثر انگشت و چهره‌نگاری مسافران✈️ غیر اروپایی را ثبت خواهد کرد. در این فرآیند مهر پاسپورت حذف شده و در عوض این سیستم به‌طور خودکار زمانی که فردی وارد یک کشور عضو اتحادیه اروپا شده یا از آن خارج می‌شود، این ورود و خروج او را ثبت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست