قانون جدید شهروندی آلمان تصویب شد

دریافت پاسپورت بعد از ۵ سال
پذیرش دو تابعیتی

دولت آلمان قانون جدیدی را برای اعطا تابعیت به اتباع خارجی ساکن در این کشور وضع کرده است. این قانون، تغییراتی در مدت اقامت لازم برای دریافت تابعیت و شرایط اعطای تابعیت به کودکانیکه در آلمان متولد می‌شوند، به همراه دارد. این تصمیم به منظور تشویق و جذب مهاجران جهت غلبه بر کمبود نیروی کار⚒️ انجام شده است.

با تصویب این قانون، مدت زمان اقامت لازم برای دریافت تابعیت آلمان از هشت سال به پنج سال کاهش یافته است. این تغییرات اجازه می‌دهد که تعداد بیشتری از مهاجران، در صورت مطابقت با شرایط مربوطه، به شهروندی آلمان دست پیدا کنند.

همچنین طبق این قانون، کودکانی که در آلمان متولد می‌شوند و یکی از والدینشان به مدت پنج سال در این کشور به طور قانونی ساکن باشد، تابعیت این کشور را دریافت می‌کنند. این تدابیر به منظور تسهیل و تسریع فرآیند ادغام اجتماعی و حقوقی این کودکان اتخاذ شده است.

همچنین در قانون جدید برای دریافت پاسپورت آلمان، نیازی به غیرمعتبر کردن پاسپورت قبلی نیست و دوتابعیت بودن در این قانون به رسمیت شناخته شده است.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده، حدود ۵.۳ میلیون از ۱۲ میلیون اتباع خارجی که در حال حاضر در آلمان ساکن هستند، حداقل ده سال است که در این کشور زندگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست