روسیه، گردشگران ایرانی را دیپورت کرد!

باوجود اعلام صدور یک ‌هفته‌ای روادید الکترونیکی برای شهروندان ایرانی توسط وزارت توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه، حداقل ۳۰ درصد از مسافران ایرانی در فرودگاه‌های روسیه دیپورت شده‌اند.

بر اساس خبری که وزارت توسعه اقتصادی روسیه چند روز پیش منتشر کرد، قرار بود گردشگران کشورهای اروپایی، ایران و چند کشور دیگر از ۱۰ مرداد ماه (به تاریخ ایران) بتوانند ویزای الکترونیکی این کشور را دریافت کنند، اما در واقعیت اتفاق دیگری برای ایرانی‌ها رقم خورد.

طبق آماری که آژانس‌های مسافرتی در چند روز اخیر از مسافران عازم روسیه خود داشته‌اند، تاکنون حداقل ۳۰ درصد از دریافت‌کنندگان ویزای الکترونیک از فرودگاه مقصد دیپورت (بازگردانده) شده‌اند و اغلب مسافران دیگر نیز با محدودیت‌هایی از جمله مصاحبه‌های طولانی‌مدت در فرودگاه و معطلی‌های بیش از ۶ ساعت مواجه بوده‌اند.

یکی از دلایلی که پلیس فرودگاه‌‌های روسیه در برخورد با مسافران ایرانی سخت‌گیری می‌‌کند، بحث امنیت و ورود غیرقانونی مهاجران ایرانی به این کشور است. آمار بالای مهاجرت ایرانی‌ها در یک سال اخیر نشان می‌دهد که خروج از کشور درصد قابل توجهی از هموطنان به‌‌صورت غیرقانونی انجام می‌شود و روسیه یکی از کشورهایی است که به‌دلیل نزدیکی مرزی به ایران مقصد قاچاقچیان این مهاجران است.

بر اساس اعلام آژانس‌های مسافرتی ایران صدور روادید الکترونیکی برای مسافران ایرانی کار را برای قاچاقچیان انسان ساده‌تر کرده است و به این صورت، مهاجران می‌توانند بدون اعلام دلیل و بدون طی مسیرهای پیاده‌روی سخت و طولانی وارد خاک اروپا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست