نتایج یک نظرسنجی بین‌المللی: خارجی‌ها در آلمان جزء «غمگین ترین و تنهاترین» مهاجران جهان هستند

نتایج یک نظرسنجی بین‌المللی نشان می‌دهد که هر چند شهروندان خارجی در آلمان از وضعیت بازار کار و کیفیت خدمات راضی هستند، با این حال خود را «تنها» و «غمگین» احساس می‌کنند.

در نظرسنجی موسسه اینترنیشنز (InterNations) که بزرگترین انجمن اتباع خارجی جهان به شمار می‌رود و راجع به رضایت شهروندان خارجی ساکن کشورها انجام شده است، آلمان در میان ۵۳ کشور رتبه ۴۹ را به دست آورده است.

این نظرسنجی به پنج بخش اصلی تقسیم می‌شود و تجربیات پاسخ‌دهندگان درباره کیفیت زندگی خود، سهولت در استقرار در مکان تازه، کار در خارج از کشور، امور مالی شخصی، و شاخص ضروریات مهاجر (شامل مسکن، کارهای اداری، زبان و زندگی دیجیتال) پرسیده می‌شود.

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که مانع زبان یک مشکل ویژه برای خارجی‌های ساکن آلمان است. نیمی از پرسش‌شوندگان گفتند که زندگی در آلمان بدون صحبت کردن به زبان محلی برایشان دشوار است، در حالی که ۶۰ درصد گفته‌اند یادگیری زبان آلمانی را دشوار می‌دانند.

هرچند از هر سه خارجی یک نفر می‌گوید که دوستی محلی دارد، با این حال بیش از نیمی از خارجی‌ها اظهار داشته‌اند که یافتن دوستان محلی دشوار است. سه نفر از هر ده پاسخ‌دهنده نیز گفته‌اند که مردم آلمان نسبت به خارجی‌ها رفتار دوستانه‌ای ندارند.

از هر سه خارجی یک نفر نیز گفته است که در آلمان احساس راحتی نمی‌کند. این مسئله سبب شده است تا در رتبه‌بندی نهایی آلمانی‌ها با کسب جایگاه پنجاهم، در میان ۵ کشوری قرار گیرند که کمترین میزان صمیمیت با افراد خارجی در آن‌ها رواج دارد.

⬅️⬅️ در همین حال اما همه چیز برای اتباع خارجی مقیم آلمان تیره و تار و بد نیست. بازار کار آلمان در رده چهارم بهترین بازار کار جهان و امنیت شغلی در آلمان در بین ۵ کشور برتر جهان قرار گرفته‌ است.

بنابر آمارها خارجی‌های مقیم آلمان ۱۳ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

در فهرست منتشره و در میان ۵۰ کشور، مکزیک برای پنجمین سال متوالی بهترین کشور برای خارجی‌ها معرفی شده و بعد از آن، اسپانیا، پاناما، مالزی تایوان، تایلند، کاستاریکا، فیلیپین، بحرین و پرتغال قرار گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست