یست امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ توسط مجله گلوبال فایننس منتشر شد. گلوبال فاینانس نشریه معتبری است که هر ساله گزارشات و آمارهای جالبی را منتشر می‌کند.

برای انتخاب امن‌ترین کشورهای جهان، سه معیار اساسی در نظر گرفته شده اند: صلح، امنیت شخصی و خطر بلایای طبیعی. در شرایطی که جهان درگیر یک پاندمی است و شیوع کرونا بسیاری از معادلات را به هم ریخته، این بیماری نیز به عنوان یکی از شاخص‌های تعیین امنیت کشورها و به عنوان یکی از بلایای طبیعی در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، کشور ایسلند در صدر فهرست امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ قرار دارد. ایسلند همیشه در زمره امن ترین کشورهای جهان قرار داشته، چرا که میزان جرم و جنایت در آن بسیار کم است و نبود اختلاف طبقاتی در این کشور باعث شده تنشی در آن وجود نداشته باشد.

با وجود این که خاورمیانه منطقه‌ای پر تنش در طول تاریخ بوده، اما امارت متحده عربی به خوبی توانسته از پس این تنش‌ها برآید، آن‌ها را مدیریت کند و رتبه دوم را در میان امن ترین کشورهای جهان کسب کند.

کشور مهاجرپذیر کانادا هم با نرخ پایین جرم و جنایت، زیرساخت خوب بهداشتی، کنترل پاندمی کرونا واجرای خوب برنامه واکسیناسیون???? توانسته است رتبه نهم را به خود اختصاص دهد.

از نکات جالب این لیست، قرار گرفتن بیشتر کشورهای حوزه اسکاندیناوی در جمع ده کشور اول هست، به طوری که فنلاند در رتبه پنج، نروژ در رتبه هفت و دانمارک هم در رتبه هشت قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست