ارزیابی بازار کار بریتانیا؛ دارندگان کدام مدرک‌‌های دانشگاهی درآمد بیشتری دارند؟
دندانپزشکان با بیشترین درآمد
وکلا یازدهم

با افزایش هزینه‌های زندگی، شهریه دانشگاه‌ها و رقابت فزاینده در بازار کار، انتخاب رشته دانشگاهی کارآمد و پردرآمد اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به ویژه برای دانشجویان خارجی که در کشورهایی نظیر بریتانیا و ایالات متحده ناگزیرند سالانه بیش از ۱۰ هزار پوند یا دلار به عنوان شهریه دانشگاه بپردازند.

در به روزترین فهرست ارائه شده مشاغل پردرآمد در کشور انگلستان، دندانپزشکان بالاترین درآمد را در بازار کار این کشور دارند. متوسط دستمزد اولیه فارغ‌التحصیلان این رشته حدود ۳۸ هزار پوند در سال است. اما با افزایش تجربه، سابقه کار و محل اشتغال، درآمد دندانپزشکان تا ۱۱۴ هزار پوند در سال نیز افزایش می‌یابد.

پزشکان و دامپزشکان در رتبه بعدی قرار دارند و به این ترتیب، فارغ التحصیلان گروه های پزشکی از بالاترین درآمد برخوردار هستند.

اما مهندسین رتبه پنجم این جدول را به خود اختصاص داده اند. میانگین حقوق اولیه برای یک مهندس شیمی تازه کار، حدود ۳۰ هزار پوند، مهندس هوانوردی ۲۸ هزار پوند و مهندس عمران ​​۲۷ هزار و ۷۰۰ پوند در سال است.

فارغ التحصیلان علوم رایانه در جایگاه هفتم قرار دارند و با توجه به تقاضای بالای برای این شغل، دستمزد این حرفه بالا می باشد.

فارغ التحصیل شدن در رشته حقوق نیز حداقل دستمزد ۲۰ هزار پوندی را در سال تضمین می‌کند. البته وکلا معمولا درآمد بیشتری کسب می‌کنند و برخی از شرکت‌های بزرگ گاهی تا ۱۳۰ هزار پوند در سال به آنها دستمزد می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست