آیا آسترازنکا معتبرترین واکسن کرونای جهان است؟

با گسترش واکسیناسیون در جهان و کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، کشورهای بسیاری مرزهایشان را به روی گردشگران خارجی باز کرده اند. اما این کشورها تنها به مسافرینی اجازه ورود می‌دهند که یکی از واکسن‌های مورد تایٔید سازمان بهداشت جهانی را تزریق کرده باشند.

در حال حاضر ۷ واکسن مختلف توسط سازمان بهداشت جهانی مورد تایید قرار گرفته‌ است. اما مسیٔله‌ای که وجود دارد این است که واکسن‌هایی که مسافران با تزریق آن می‌توانند به هر کشوری وارد شوند، بنا بر تشخیص و تصمیم آن کشور متفاوت است. بنابراین لزوما تزریق هر کدام از ۷ واکسن مورد تایٔید سازمان بهداشت جهانی جواز حضور در آن کشور را تضمین می‌کند.

واکسن آسترازنکا یکی از واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است. در حال حاضر هیچ واکسنی در جهان به اندازه استرازنکا مورد تایٔید کشورهای مختلف قرار نگرفته است. به عبارت دیگر، کسانی که واکسن آسترازنکا را تزریق کرده‌ باشند، می‌توانند به بیش از ۱۳۴ کشور سفر کنند و از این لحاظ تا کنون آسترازنکا برتر از فایزر است و معتبرترین واکسن در جهان شناخته می‌شود.

اما باید توجه داشته باشید که در انتخاب واکسن‌های مورد تایٔید هر کشور، عوامل سیاسی مختلفی نقش دارند و شاید بتوان گفت که منظور از معتبرترین، صرفا تایید آن در بسیاری از کشورهاست، نه عوامل و ارزیابیهای پزشکی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست