آزمون پرحاشیه رشته داروسازی دانشگاه تورورگاتای رم

در رشته داروسازی دانشگاه رم که قرار است از سال تحصیلی ۲۰۲۳/۲۰۲۲ و به زبان انگلیسی شروع و ارائه شود، ۳۱۵ داوطلب برای ۸۰ صندلی رقابت کرده‌اند. نکته عجیب این که از ۳۱۵ داوطلبی که آزمون دادند، ۲۳۷ نفر ایرانی بودند! اگر این هم شما را متعجب نمی کند، پس با هم نگاهی به نتایج این آزمون بیاندازیم:

⬅️⬅️ در نتایج اعلامی دانشگاه رم، ۷۹ صندلی از ۸۰ صندلی این رقابت به دانشجویان ایرانی تعلق گرفته است. یعنی از ۸۰ نفر اول که بالاترین نمره‌ها را به دست آوردند، فقط یک نفر غیر ایرانی بوده: نفر سی و سوم که یک دانشجوی هندی است. به این ترتیب ترم پاییزه این دانشگاه قرار است کلا با ۷۹ نفر ایرانی و یک دانشجوی هندی برگزار شود.

در این آزمون، ۳۹ نفر اول لیست نمره کامل (۵۰ از ۵۰ ) را آورده‌اند، هشت نفر بعدی نمره ۴۹ و ۲۵ نفر بعدی نمره ۴۸٫۷۵ آورده‌اند.

اگرچه نتایج اعلام شده توسط این دانشگاه همه را متعجب کرده است، ولی بررسی ها نشان می دهد در کنار دانشجویانی که صادقانه در این آزمون‌ شرکت کرده اند، متاسفانه افرادی هم با پرداخت مبالغی تا ۲۷۰ میلیون تومان به برخی از واسطه‌ها، از آنها خواسته اند تا به جایشان پشت سیستم نشسته و در آزمون آنلاین شرکت کنند. یعنی این واسطه ها جای دانشجویان تست زده و به جای آنها قبول شده اند.

دانشگاه های ایتالیا به دلیل وجود بورسیه استانی این کشور مورد استقبال دانشجویان کشورهای مختلف از جمله ایران قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست