فرانسه، اسپانیا و سوئیس برای ایرانیان ویزای توریستی صادر میکنند.

با شیوع ویروس کردنا و به دنبال آن بسته شدن مرزها و محدودیت های ایجاد شده توسط کشورها، سفر کردنبیش از هر زمان دیگری به یک موضوع چالش برانگیز تبدیل شده است.

محدودیت های ایجاد شده بر اثر کویٔید۱۹ در سال ۲۰۲۰ میلادی به اوج خود رسید و می‌توان گفت سفرهای توریستی را به کمترین میزان در دهه های اخیر رساند.

اما در سال ۲۰۲۱ میلادی با گسترش واکسیناسیون، کشورها آرام آرام مرزهای خود را به روی علاقمندان بازگشایی کردند، اگرچه علاوه بر ارایٔه تست منفی کرونا از مسافران، شرط دریافت و تزریق کامل واکسن مورد تایٔید را نیز اضافه کرده‌اند.

با این وجود، در حال حاضر ایران در لیست کشورهای غیر مجاز برای سفر به بسیاری از کشورهای اروپایی قرار دارد، اما بعضی از این کشورهای اروپایی برای ایرانی ها ویزای توریستی صادر میکند. از جمله این کشورها میتوان به فرانسه، اسپانیا و سویٔیس اشاره کرد.

هموطنان عزیز برای دریافت ویزای تورستی این کشور ها، علاوه بر الزامات و شرایط متداول ویزای توریستی، باید به طور کامل واکسینه شده باشند، یعنی فقط ایرانیانی می توانند برای ویزای توریستی این کشور ها اقدام کنند که هر دو دز واکسن خود را تزریق کرده باشند. همچنین نکته ای که باید به آن توجه شود این است که واکسن تزریق شده باید مورد تایید کشور مقصد باشد.
در پایان واکسن های مورد تایید کشورهای فوق بر اساس آخرین بروزرسانی حضورتان اعلام میگردد:

✔️فرانسه: آسترازنکا/مدرنا/فایزر/جانسون
✔️اسپانیا: آسترازنکا/مدرنا/فایزر/جانسون/سینوفارم/سینوواک
✔️سویٔیس: آسترازنکا/مدرنا/فایزر/جانسون/سینوفارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست