شرایط مهاجرت به دانمارک آسان‌تر شد

کمبود نیروی کار در سراسر قاره اروپا باعث شده است تا نیروی کار غیراروپایی راحت‌تر از همیشه بتواند برای خود شغلی پیدا کند. دانمارک نیز با ایجاد تغییرات در قوانین مهاجرتی✈️ خود، جذب نیروی کار را آسان تر کرده است.

بر اساس تغییرات اعمال شده، دانمارک نه تنها تعداد عناوین شغلی‌ای که خارجی‌ها می‌توانند درخواست دهند را افزایش داده است، بلکه استخدام اتباع کشورهای‌ ثالث (خارج از اتحادیه اروپا) را برای شرکت‌ها آسان تر کرده است.

بر این اساس، اتباع خارجی که سالانه حداقل ۳۷۵ هزار کرون (حدود ۵۰ هزار یورو) درآمد داشته باشند می‌توانند از طریق اجازه کار⚒️، درخواست اقامت دهند. پیش‌تر این حداقل دست‌مزد، معادل ۴۶۵ هزار کرون (بیش از ۶۲ هزار یورو) تعیین شده بود که پیدا کردن شغل‌هایی با چنین سطحی از درآمد برای همگان میسر نبود.

همچنین شرکت‌های دانمارکی که بخواهند نیروی کار خارجی استخدام کنند می‌توانند درخواست صدور “مجوز سریع” دهند. این امر به آنها امکان پردازش سریعتر مجوزهای کار و شرایط انعطاف پذیرتر را برای کارمندان فراهم می‌آورد.

در طرح جدید، دانشجویان بین‌المللی‌ای که در دانشگاه‌های دانمارک تحصیل می‌کنند نیز تشویق می‌شوند تا پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور بمانند. به آنها پس از فارغ التحصیلی «به طور خودکار» یک دوره «جستجوی کار سه ساله» اعطا می‌شود. در طی این مدت، آنها مجاز خواهند بود بدون نیاز به درخواست مجوز اقامت جداگانه، به جستجوی شغل و زندگی در کشور بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست