“شانسن کارته”؛ فرصت جدید کاریابی در آلمان برای مهاجران

آلمان به زودی با صدور کارت اقامت “فرصت‌های شغلی” موسوم به “شانسِن‌کارته” برای مهاجران دارای مهارت، با کمبود نیروی کار مقابله خواهد کرد. دریافت کنندگان این کارت می‌توانند برای جستجوی کار یا گذراندن دوره‌های کارآموزی به آلمان سفر کنند.

داشتن مدرک تحصیلی یا آموزش حرفه‌ای به رسمیت شناخته شده در آلمان، دست‌کم ۳ سال سابقه کار در رشته مربوطه، آشنایی مقدماتی با زبان آلمانی یا سابقه اقامت در این کشور و همچنین سن کمتر از ۳۵ سال، چهار شرط برای دریافت این نوع اقامت هستند که هر متقاضی باید حداقل سه شرط را داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود که کارت اقامت “فرصت‌های شغلی” یا “شانسِن‌کارته”، شرایط صدور ویزای آلمان را برای افرادی که به دنبال پیدا کردن کار در این کشور هستند، آسان‌تر و سریع‌تر کند.

با کارت اقامت «فرصت‌های شغلی»، متقاضیان مهاجرت✈️ به آلمان می‌توانند به جای درخواست از خارج از این کشور، با سفر به آلمان به جستجوی کار یا کارآموزی بپردازند. متقاضیان همچنین باید ثابت کنند که توانایی تأمین هزینه‌های زندگی خود را در طول مدت اقامتشان در آلمان دارند.

کمبود نیروی کار ماهر در آلمان در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسیده است. آمارها از وجود ۱.۷۴ میلیون فرصت شغلی در سراسر این کشور خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست