با گذشت نزدیک به دو سال از آغاز شیوع کرونا، تا همین چند هفته پیش هم امکان سفر به حوزه شنگن ممکن نبود. در این مدت حتی امکان ارایٔه درخواست ویزای شنگن نیز برای گردشگران و علاقمندان غیرممکن بود.

اما با انجام واکسیناسیون کامل در اروپا، به مرور امکان درخواست ویزای شنگن فراهم و محدودیت‌های سفر به بعضی کشورهای اروپایی برداشته شده است. سفارت فرانسه هم از جمله سفارت های اروپایی است که صدور ویزای شنگن را برای ایرانیان اغاز کرده است.

نکته قابل توجه این است که در تازه‌ترین دستورالعمل دولت فرانسه اعلام شده است که اگرچه تاکنون شرط ورود به خاک فرانسه، دریافت یکی از انواع واکسن‌های???? تایید شده از سوی اتحادیه اروپا بود، اما بر اساس دستورالعمل جدید، مسافرانی که قصد ورود به خاک فرانسه را دارند، در صورت دریافت کامل یکی از واکسن‌های تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، اجازه ورود به خاک این کشور را خواهند داشت.

به این ترتیب از این به بعد فرانسه برای ورود گردشگران، تمام واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را به رسمیت می‌شناسد. تاکنون ۷ نوع از واکسن‌های تولید شده در جهان از سوی سازمان جهانی بهداشت به تایید رسیده است. مدرنا، فایزر، جانسون، آسترازنکا، سینوفارم، سینوواک و کووی‌شیلد واکسنهایی هستند که از سازمان بهداشت جهانی مجوز تزریق???? دریافت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست