ازدحام بیش از حد در ادارات مهاجرت آلمان

ازدحام بیش از حد در ادارات مهاجرت آلمان، بسیاری از شهروندان خارجی ساکن این کشور را با دردسر مواجه کرده است. مراجعان گاهی مجبورند از ساعت ۴ صبح در مقابل این اداره حاضر شوند و تا ۱۵ ساعت در صف انتظار بمانند.

ادار‌ه‌های اتباع خارجی در سراسر آلمان با ازدحام شدیدی روبرو شده‌اند. در برخی از شهرها شهروندان خارجی ساکن آلمان با خطر تمام شدن جواز اقامت و یا از دست دادن شغل خود مواجه شده‌اند. در مواردی، روزانه صف‌های طولانی در برابر ساختمان اداره مهاجرت شکل می‌گیرد و حتی با آغاز ساعات کار اداری در صبح روز بعد، در حدود ۱۵ یا ۲۰ یا نهایتا ۲۵ نفر می‌توانند به داخل ساختمان بروند.

بر اساس خبرهای منتشر شده رسانه‌های آلمانی، دولت فدرال و همچنین مقامات ایالتی راه‌حل سریعی برای غلبه بر این مشکل در دست ندارند.

از جمله راه‌حل‌های موقتی برای رسیدگی به درخواست‌های اجازه اقامت، صدور اجازه موقت اقامت است. این امکان برای کسانی در نظر گرفته شده است که مجوز اقامت آن‌ها ظرف هفت روز آینده منقضی می‌شود و موفق به دریافت هیچ نوبتی نیز نشده‌اند. افراد با این کارت می‌توانند تا زمانی که نوبت خالی پیدا شود، اجازه اقامت داشته باشند.

افزون بر مشکل کمبود نیروی اداره مهاجرت، وضعیت فعلی پناهندگان اوکراینی نیز از جمله دلایل ازدحام در اداره اتباع خارجی گزارش شده است. اما در کنار اینها مقامات مسیٔول، بوروکراسی و مقررات پیچیده فدرال را نیز یکی از دلایل کندی کار ارزیابی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست