آخرین آمار فرصت های شغلی در اروپا

هلند در صدر
رومانی در قعر

آخرین آمارهای رسمی منتشرشده نشان می‌دهد که تعداد فرصت‌های شغلی پُر نشده در اروپا رو به کاهش است و در مقابل، آمار افرادی که مشغول به کار شده‌اند افزایش یافته است. بر همین اساس نرخ فرصت‌های شغلی موجود در سه ماهه دوم سال جاری از ۲.۸ درصد در سه ماهه نخست سال به ۲.۷ درصد رسید.

با این حال نگاه کلی‌تر به بازار کار اروپا نشان می‌دهد که میزان تقاضا برای نیروی کار بیش از عرضه است و نرخ فرصت‌های شغلی که نیروی کاری برای آنها جذب نشده است، هر سال افزایش می‌یابد.

از یک سو ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و از سوی دیگر کمبود نیروی کار برای جایگزینی افرادی که بازنشسته می‌شوند به وضعیت کنونی دامن زده است.

کمیسیون اروپا در گزارش خود از کمبود نیروی کار و ناهمخوانی مهارت‌های نیروی کار با تقاضای بازار سخن گفته است. کمیسیون اروپا تخمین می‌زند که کمبود نیروی کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش یابد و جمعیت مشغول به کار از ۲۶۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ به ۲۵۸ میلیون نفر در سال ۲۰۳۰ برسد.

در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که آمارشان در اختیار یورواستات (اداره آمار اتحادیه اروپا) قرار گرفته است، کشور هلند دارای بیشترین فرصت‌های شغلی پُر نشده است. صاحبان کار برای ۴.۷ درصد از کل مشاغل در هلند همچنان به دنبال نیروی کار هستند. در مقابل بلغارستان و رومانی با کمترین میزان کمبود نیروی کار روبرو هستند.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که دلیل پُر نشدن فرصت‌های شغلی در اروپا کمبود نیروی کار ماهر است. بر این اساس، بیش از ۷۵ درصد شرکت‌ها در اتحادیه اروپا برای جذب نیروی کار با مهارت‌های مورد نیاز خود با مشکل روبرو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست